YOUTHLAND19.27: ευρωπαϊκό πρόγραμμα ERASMUS+/KA2

Στρατηγικές για ενδυνάμωση και ενίσχυση της ενεργής συμμετοχής των νέων στα κοινά

 

Το  πρόγραμμα “YOUTHLAND 19.27” είναι μια στρατηγική εταιρική σχέση με φορείς  που ασχολούνται με την πολιτική για τη νεολαία στην παραγωγή, την ανταλλαγή και τη διάδοση πρακτικών που διεξάγονται στην Ευρώπη, προκειμένου να εντοπίζονται και να προσδιορίζονται τα καλύτερα τα περισσότερα προβλήματα και ανάγκες των νέων. Εκτός αυτού, στοχεύει στην ανάπτυξη επαρκών δεξιοτήτων και εργαλείων στους εργαζομένους της νεολαίας για να συμπεριλάβει τους νέους σε διαδικασίες ενεργούς συμμετοχής, συνδιαχείρισης και συνυπευθυνότητας. 

H "Σχεδία στην πόλη" συμμετέχει ως εταίρος σε ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον ευρωπαϊκό έργο  που επικεντρώνεται στην καταγραφή των αναγκών των νέων σήμερα αλλά και στην ενδυνάμωσή τους ώστε να συμμετέχουν ενεργά και να ενημερώνονται σε ποικίλα θέματα που θα τους βοηθήσουν στα μελλοντικά τους βήματα. 

Επικεφαλής είναι η οργάνωση Psientífica (Agueda, Πορτογαλία)  και επίσης συμμετέχουν οι φορείς:  Pont group (Κλούζ Ναπόκα, Ρουμανία), MKC- MLADINSKI KULTURNI CENTER MARIBOR,  (Μάριμπορ, Σλοβενία), Fundação Barcara Augusta (Μπράγκα, Πορτογαλία), Município de Cascais (Κασκάις, Πορτογαλία).

 

Δραστηριότητες  έργου

- Διακρατικές συναντήσεις: 4 συναντήσεις στις πόλεις των εταίρων

- Εκπαιδευτικό σεμινάριο: Águeda Πορτογαλία, 20-23 Ιανουαρίου 2020

- Job shadowing: επισκέψεις για την ανταλλαγή καλών πρακτικών στις δομές των οργανώσεων. 

- Τοπικές συναντήσεις νέων: συναντήσεις με συγκεκριμένες θεματικές ενότητες που ενδιαφέρουν τους νέους/ες με σκοπό να ενημερωθούν και να ανταλλάξουν εμπειρίες. 

- Σύνταξη και διάχυση ερωτηματολογίου σε νέους 18-30 ετών με στόχο την καταγραφή απόψεων και αναγκών. Το ερωτηματολόγιο και τα συμπεράσματα που θα προκύψουν από την ανάλυση των δεδομένων θα αποτελέσουν  χρήσιμα εργαλεία σε τοπικό επίπεδο, όπου μπορούν να αξιοποιηθούν στην στρατηγική σχεδιασμού δράσεων για τη νεολαία. 

 

Δράσεις του έργου στη Θεσσαλονίκη

  • Ερωτηματολόγιο για την καταγραφή απόψεων και αναγκών των νέων που παράλληλα προωθείται και σε όλες τις χώρες. 
  • Συναντήσεις  νέων -  “open coffees“  με θέμα «Ας μοιραστούμε εμπειρίες!»

Σε κάθε συνάντηση ( στο χώρο μας ή σε άλλον χώρο) προσκαλούμε νέους/ες επαγγελματίες ή μέλη νεανικών ομάδων ή επιχειρηματικών εγχειρημάτων όπου θα μας παρουσιάζουν  μια θεματική ενότητα, το επάγγελμά τους ή μια καινοτόμα ιδέα που υλοποίησαν. Στόχος μας είναι να αναπτυχθεί ένας γόνιμος διάλογος που θα δώσει δημιουργικά ερεθίσματα, γνώσεις σε τομείς που δεν είμαστε εξοικειωμένοι, ευκαιρίες για δικτύωση αλλά και προσωπική ανάπτυξη και διερεύνηση. 

 

“YOUTHLAND 19.27”, σύντομη παρουσίαση του έργου 

ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΕΣ

α) ΝΕΟΛΑΙΑ: Προώθηση της ποιότητας, της καινοτομίας και της αναγνώρισης της εργασίας των νέων

β) ΝΕΟΛΑΙΑ: Προώθηση της εμπλοκής, της σύνδεσης και της ενδυνάμωσης των νέων 

γ) ΝΕΟΛΑΙΑ: Προώθηση δραστηριοτήτων εκπαίδευσης και κοινωνικής επιχειρηματικότητας μεταξύ των νέων

 

ΠΛΑΙΣΙΟ, ΠΡΟΒΛΗΜΑ, ΑΝΑΓΚΕΣ ΚΑΙ ΣΤΟΧΟΙ

ΠΛΑΙΣΙΟ

Τα προβλήματα και οι ανάγκες των νέων είναι όλο και πιο περίπλοκα, παγκόσμια και εγκάρσια. Αυτό απαιτεί από οργανισμούς και συστήματα μια ολοένα αυξανόμενη τεχνική και επιστημονική ικανότητα να εντοπίζει, να σχεδιάζει και να ενεργεί. Στην πραγματικότητα, υπάρχουν κάποιες πρακτικές παρέμβασης στην Ευρώπη, αλλά είναι διάσπαρτες, λίγο συστηματοποιημένες και χρειάζονται επιστημονική / επικυρωμένη με βάση τα συμφραζόμενα.

Οι νέοι έχουν υιοθετήσει μια στάση κριτικής και παραίτησης όταν αντιμετωπίζουν τα προβλήματά τους και αισθάνονται αποκλεισμένοι από τη διαδικασία λήψης αποφάσεων. Ταυτόχρονα, οι εργαζόμενοι της νεολαίας εξακολουθούν να μην έχουν όλες τις επικυρωμένες δεξιότητες και εργαλεία για να συμπεριλάβουν τους νέους σε διαδικασίες ενεργούς συμμετοχής, συνεργασίας και συνυπευθυνότητας.

 

ΠΡΟΒΛΗΜΑ

Το πρόβλημα είναι η τεχνική και επιστημονική αδυναμία των οργανισμών και συστημάτων να αναπτύξουν και να εφαρμόσουν στρατηγικά διαγνωστικά και σχέδια νέων που ανταποκρίνονται στις ανάγκες των νέων.

Σε ευρωπαϊκό επίπεδο, υπάρχει έλλειψη κατευθυντήριων γραμμών για τον καθορισμό των στρατηγικών σχεδίων για τη νεολαία, που δημιουργούν προτάσεις αμφίβολης ποιότητας και χαμηλού αντίκτυπου.

 

ΑΝΑΓΚΕΣ

α) Βελτίωση της ποιότητας της ενεργούς συμμετοχής των νέων 

β) Προσαρμογή παρεμβάσεων στις ανάγκες των νέων 

γ) Να εκτιμήσουμε τις συνεισφορές των νέων 

δ) Να αναπτυχθεί η αίσθηση της ταυτότητας και του ανήκειν, της ιθαγένειας, της κοινωνικής ένταξης, του διαπολιτισμικού διαλόγου και της πολυπολιτισμικότητας

 

ΣΤΟΧΟΙ

-α) Προσδιορισμός, συλλογή και συστηματοποίηση ορθών ευρωπαϊκών πρακτικών για παρέμβαση και αντιμετώπιση προβλημάτων στη νεολαία 

-β) ενίσχυση των ευρωπαϊκών δικτύων και της ικανότητας λειτουργίας σε διεθνές επίπεδο 

γ) Σχεδιασμός, δοκιμή και επικύρωση στρατηγικών και πρακτικών για τους νέους 

δ) Συστηματικοποίηση μιας μεθοδολογίας (ποσοτικής και ποιοτικής) για τη λήψη, την επεξεργασία δεδομένων και την υποστήριξη της ανάπτυξης μιας συμμετοχικής στρατηγικής και των σχεδίων της για τη νεολαία 

ε) Ενθάρρυνση μιας κριτικής, ενεργού και επιχειρηματικής στάσης της κοινωνίας απέναντι στην ανάπτυξη νέων πολιτικών για τους νέους 

στ) Ανάπτυξη γνώσεων, εργαλείων και περιεχομένου ελεύθερης πρόσβασης στις ομάδες στόχους

 

ΟΜΑΔΕΣ ΣΤΟΧΟΥ

α) Εργαζόμενοι νεολαίας 

β) Νέοι

 

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Τα αναμενόμενα αποτελέσματα είναι:

α) Συστηματοποίηση δοκιμασμένης μεθοδολογίας και εγκυρότητας σε ευρωπαϊκό επίπεδο 

β) Προσδιορισμός ποσοτικών και ποιοτικών εργαλείων επικυρωμένων για και από τη νεολαία των εμπλεκόμενων χωρών 

γ) Συστηματοποίηση μεθοδολογίας για την υποστήριξη του σχεδιασμού ενός στρατηγικού σχεδίου νεολαίας 

δ) Υποβολή προτάσεων στρατηγικών για συνεργασία με τους νέους 

ε) Αναγνώριση και εκτίμηση της μη τυπικής μάθησης 

στ) Προώθηση και αναγνώριση του ρόλου των νέων και των οργανώσεων νεολαίας στην κοινωνία

 

Αυτά τα αποτελέσματα συνδέονται με τις 8 ικανότητες του Youthpass:

α) Επικοινωνία στη μητρική γλώσσα 

β) Επικοινωνία σε ξένες γλώσσες 

γ) Μαθηματική ικανότητα και βασικές ικανότητες στην επιστήμη και την τεχνολογία 

δ) Ψηφιακή ικανότητα 

ε) Μαθαίνοντας να μαθαίνεις

στ) Κοινωνική και πολιτική ικανότητα 

ζ) Αίσθηση ικανοτήτων πρωτοβουλίας 

η) Πολιτιστική ευαισθητοποίηση και έκφραση

 

Χρήσιμα links:

https://psientifica.org/youthland-19-27/

Erasmus+ Juventude em Ação

https://www.facebook.com/cjagueda/posts/2553150901462890/